terug naar projectoverzicht

culturele communicatie smart design to market

project -

Stichting EDUventure is medio 2016 gestart met het talentontwikkelingstraject Smart Design to Market met als doel afgestudeerde ontwerpers te begeleiden naar de arbeidsmarkt. De ontwikkeling van een actiegericht marketingplan is van groot belang voor de borging van Smart Design to Market op de lange termijn. Met behulp van een kennisvoucher wordt een externe expert ingeschakeld om dit proces te begeleiden.

Stichting EDUventure heeft als doelstelling het bevorderen van ondernemerschap bij onderwijs en (pre)startups. In 2015/2016 heeft Eduventure met ondersteuning van ASML en bkkc en diverse ander samenwerkingspartners het talentontwikkelingstraject Smart Design to Market ontwikkeld en uitgevoerd. Een uitgekiend en intensief maatwerkprogramma speciaal bedoeld voor afgestudeerde designers met een doorlooptijd van één jaar.

Het creëren van draagvlak is in deze fase zeer belangrijk voor de structurele voorgang van Smart Design to Market. Enerzijds zijn overheden, de culturele instellingen, designers en het designonderwijs belangrijke stakeholders voor financiële ondersteuning, inhoudelijke samenwerking en het ‘gevonden’ worden en een juiste doorverwijzing van designtalent. Anderzijds is het bedrijfsleven in de regio en daarbuiten onontbeerlijk voor de support aan de deelnemende designers. Ten behoeve van de borging van Smart Design to Market door het effectief verbeteren van de bekendheid van Smart Design to Market bij bovengenoemde partijen, is de ontwikkeling van een actiegericht marketingplan dat dient als blauwdruk voor de lange termijn essentieel. Smart Design to Market heeft behoefte aan de ondersteuning van een ervaren expert hierbij.

Voor het opstellen van dit plan wordt dan ook de hulp ingeroepen van een externe deskundige: René Bergmans, zelfstandig marketingadviseur. Hij gaat de organisatie begeleiden door middel van een door hem vaak gebruikte methode: ‘Marketingplan in 30 vragen’. Bergmans werkt hierbij nauw samen met betrokken interne en externe specialisten, onder andere voor branding, online communicatie, pr, werving en zakelijke netwerken. Deze methode is gericht op de eigen visie- en kennisontwikkeling van het team, zodat zij het marketingplan volledig eigen maken.

waarom een bijdrage uit de impulsgelden?

Aan de aanvraag ligt een heldere leervraag ter grondslag waarmee wordt bijgedragen aan de structurele versterking van het cultureel ondernemerschap van Eduventure / Smart Design to Market. De betrokken expert wordt op grond van zijn cv door de jury als geschikt beschouwd om dit traject te begeleiden.

rol bkkc

bkkc heeft geadviseerd in het voortraject van deze aanvraag en was betrokken bij de keuze van de expert.

Het projectplan en de volledige aanvraag lees je in het overzicht van aanvragen op onze website: nr. KV/2017/022.

meer weten over dit project? neem contact op met mirjam emmen

013 7508411m.emmen@bkkc.nl

meer informatie over de kennisvoucher?